Storitev Telefarmacija je način svetovanja na daljavo s pomočjo sodobnih telekomunikacijskih tehnologij. Gre za vzpostavitev videokonferenčne povezave z magistrom farmacije v izbrani lekarni. Videokonferenca omogoča prenos tako zvoka kot slike, kar zagotavlja boljši pretok informacij, zvišuje stopnjo razumevanja med pacientom in magistrom farmacije ter daje občutek pristnosti v primerjavi s telefonskim pogovorom.
Namenjena je vsem posameznikom, ki potrebujejo nasvet magistra farmacije. Pomembna je predvsem za tiste, ki zaradi bolezni ali drugih razlogov ne morejo priti v lekarno, za kronične bolnike, starejše in tisti del prebivalstva, ki živi na oddaljenih, ruralnih območjih, brez lekarne v bližini. Prav tako lahko storitev uporabljajo tisti, ki so na počitnicah ali službeni poti. V času izrednih razmer, kot je epidemija, pa je svetovanje na daljavo še posebej pomembno in koristno za celotno populacijo.
Telefarmacija omogoča, da stopite v stik z magistrom farmacije, ki vam bo svetoval ob zdravstvenih težavah ali slabem počutju, vam podal želene informacije o vaši terapiji, zdravilih na recept, in brez recepta, o prehranskih dopolnilih ali vam svetoval glede zdravega življenjskega sloga. S pomočjo telefarmacije je mogoče izpeljati tudi kognitivne lekarniške storitve, kot je pregled uporabe zdravil.
Telefarmacevtsko svetovanje poteka s pomočjo aplikacije Microsoft Teams, ki omogoča preprosto in varno komuniciranje med pacientom in svetovalcem. Za storitev potrebujete elektronsko napravo, ki omogoča videokonferenco, npr. pametni telefon, tablični, prenosni ali namizni računalnik z mikrofonom in kamero. Če boste za komuniciranje uporabljali pametni telefon ali tablični računalnik, morate pred storitvijo prenesti in namestiti brezplačno aplikacijo Microsoft Teams. Pri uporabi prenosnega ali namiznega računalnika pa aplikacije ni trebanamestiti, saj klic sprejmete v brskalniku. Priporočamo, da zaradi varnosti uporabljate sodobne brskalnike, npr. Chrome, Edge itd.
Na storitev se naročite s pomočjo Žive - virtualne asistentke Lekarne Ljubljana, ki vas bo vodila čez celoten postopek naročanja. Ob prvi uporabi se je treba registrirati, pozneje pa se lahko preprosto prijavite s pomočjo svoje mobilne telefonske številke in dodeljenega gesla. Med naročanjem boste lahko izbrali lekarno in čas svetovanja ter opisali, o čem se želite posvetovati z magistrom farmacije. Več o novi storitvi, telefarmacevtskem svetovanju, si lahko preberete v intervjuju.
Virtualni asistent je spletna aplikacija, ki se je sposobna pisno sporazumevati s stranko oz. pacientom, saj razume vprašanja v naravnem jeziku in skuša uporabniku ponuditi najboljši odgovor.
V zdravstvu se uporablja za naročanje na storitve, in za podajanje zdravstvenih informacij ali informacij o izdelkih. Uporaba virtualnih asistentov se povečuje, saj je preprosta in primerna tudi za računalniško nevešče uporabnike spleta. Zato smo se tudi v Lekarni Ljubljana odločili za uporabo virtualnega asistenta oz. virtualno asistentko, ki smo jo poimenovali Živa. Ta bo pacientom pomagala pri naročanju na storitve magistrom farmacije in farmacevtskim tehnikom pa pri organizaciji dela in zbiranju poročil o opravljenih storitvah.
Na začetku bo Živa nudila naročanje na telefarmacevtsko svetovanje, ki pacientom omogoča neposreden pogovor z magistrom farmacije na daljavo, farmacevtom pa opravljanje strokovnega dela in izvajanje kognitivnih lekarniških storitev. V prihodnje se bodo pacienti s pomočjo virtualne asistentke lahko naročili na vse lekarniške storitve, ki jih izvajamo v enotah Lekarne Ljubljana, npr. na svetovanje pri hipertenziji, pri dislipidemiji, pri osteoporozi, pri uravnavanju prekomerne telesne mase, ob težavah s prostato, pri sladkorni bolezni, pri venskem popuščanju, na svetovanje o negi kože in na pregled uporabe zdravil.