Prijava
Prijava
{{ errors.first('username') }}
{{ errors.first('password') }}
Zapri
Zaradi povečanega števila naročil je predviden čas dostave izdelkov v Spletni Lekarni Ljubljana 2 - 5 dni. Obratovalni časi lekarn so spremenjeni.
Zapri
Objavljeno 10. 11. 2015 Članki in nasveti

Prehrana sladkornega bolnika

 

Prehrana je del zdravega življenjskega sloga, katerega cilj je vzdrževanje normalnih vrednosti glukoze, lipidov in krvnega tlaka ter preprečitev oz. odložitev nastanka poznejših zapletov sladkorne bolezni. Dejavniki tveganja za nastanek sladkorne bolezni tipa 2 so čezmerna telesna masa, debelost trebušnega tipa, telesna nedejavnost, čezmerno uživanje maščob in tvegano pitje alkohola.

Pri sladkornem bolniku je pomembna predvsem urejena prehrana. Na dan je treba zaužiti od 4 do 6 obrokov, ki morajo biti razporejeni enakomerno.

Prehrana naj temelji na uživanju zadostnih količin predvsem zelenjave, sadja, polnovrednih žitnih izdelkov, stročnic, manj mastnih mlečnih izdelkov in pustega mesa. Živila živalskega izvora so bogata z maščobami in holesterolom. Čezmerno uživanje hrane z veliko maščobami poslabša inzulinsko rezistenco. Najbolj škodljive so transmaščobne kisline, ki se nahajajo v ocvrti hrani, čipsu, hitro pripravljeni hrani, piškotih, trdih margarinah in v drugih industrijsko pripravljenih živilskih izdelkih.

Priporočljivi viri beljakovin so pusto meso, perutnina brez kože, ribe, manj mastno mleko in mlečni izdelki, stročnice ter oreščki. Perutnino se priporoča uživati 1–3-krat na teden, ribe pa vsaj dvakrat na teden. 1–2-krat na teden se priporoča brezmesni dan, ki vključuje manj mastne mlečne izdelke, jajca, oreščke ali stročnice. Rdeče in konzervirano meso se priporoča le enkrat na teden. Za pripravo hrane izbiramo kakovostna rastlinska olja (oljčno, repično, sončnično, sojino, koruzno ali druga 100-odstotna rastlinska olja).

Urejena in zdrava prehrana je za sladkornega bolnika zelo pomembna, saj lahko s pravilnim izborom živil uravnava raven krvnega sladkorja.

Vnos ogljikovih hidratov naj bo nad 50% dnevnega energijskega vnosa, ki naj bodo sestavljeni (npr. ajdova, ječmenova, prosena kaša itd.). V dnevne obroke je treba vključiti tudi zadostno količino vlaknin (14 g/1000 kcal/dan).

Uživanje sladkorja je treba omejiti, in sicer naj ne bi prispevali več kot 10 % dnevnega energijskega vnosa.

Komentarji bralcev
Objavljeno {{formatDate(item.created_at)}} {{item.uporabnik_ime}}

{{item.komentar}}

Naši farmacevti svetujejo

Alergije
Članki in nasveti
Alergije

Alergija je preobčutljivost na določeno snov, alergen, ki ga imunski sistem napačno prepoznava kot telesu škodljiv. Zaradi nastanka specifičnih protiteles na alergen, ki je lahko rastlinskega, živalskega ali kemičnega izvora, pride ob ponovnem stiku do bolezenskega odziva.

Meritve in svetovanje
Koledar
Meritve in svetovanje

V enotah Lekarne Ljubljana izvajamo številne meritve s svetovanjem, prav tako nas lahko obiščete v času promocij posameznih blagovnih znamk. Organiziramo tudi brezplačna predavanja za imetnike Kartice zvestobe.

Vprašajte farmacevta

{{ errors.first('zadeva') }}
{{ errors.first('email') }}
{{ errors.first('message') }}
{{ errors.first('agree') }}


Zanimive in povezane vsebine

COVID-19 in zdravljenje hipertenzije
Članki in nasveti
COVID-19 in zdravljenje hipertenzije

Srčno-žilni bolnikibolniki s povišanim krvnim tlakom, srčnim popuščanjem, koronarno ali drugo aterosklerotično žilno boleznijo ter sladkorno boleznijo — sodijo med bolnike, pri katerih imajo lahko virusna obolenja, tudi COVID-19, slabši potek. Mnogi od teh bolnikov prejemajo zdravila, ki vplivajo na reninangiotenzinski sistem, tj. zaviralce konvertaze angiotenzina (ACE) ali zaviralce angiotenzinskih receptorjev (ARB). V strokovni in laični javnosti so se zato začela pojavljati vprašanja o možni interakciji med COVID-19 ter zaviralci ACE oziroma ARB. Objavljamo skupno stališče Združenja kardiologov Slovenije in Združenja za arterijsko hipertenzijo pri Slovenskem zdravniškem društvu.

Prehranska dopolnila in odpornost
Članki in nasveti
Prehranska dopolnila in odpornost

Ena izmed najpomembnejših nalog imunskega sistema je varovanje našega telesa pred vdorom patogenih tujkov, kot so bakterije, virusi in glivice, kot tudi njihovo odstranjevanje, ko do okužbe pride.

Spomladanska utrujenost
Članki in nasveti
Spomladanska utrujenost

Utrujenost in izčrpanost sta med ljudmi vse bolj pogosta pojava. Po ocenah je utrujenih kar petina ljudi, deset odstotkov pa jih ima občutek, da so brez energije. Če so težave omejene na prvi pomladni mesec, med ljudmi krožijo govorice o tako imenovani »spomladanski utrujenosti«.

S klikom na gumb »Prijavi me« boste prejemali e-novice Spletne Lekarne Ljubljana, ki vključujejo obvestila o lekarniških storitvah, dogodkih, ugodnostih, predstavitve izdelkov, strokovne članke in nasvete ter pomembna obvestila uporabnikom.

V kolikor bi želeli prejemati tudi prilagojeno ponudbo ali nam dali soglasje za izvajanje trženjskih raziskav, prosimo obkljukajte spodnja polja:

  • {{ errors.first('gdpr_prilagojena_ponudba') }}
  • {{ errors.first('gdpr_trzenjske_raziskave') }}

S klikom na gumb »Prijavi me« potrjujete, da ste seznanjeni s svojimi pravicami glede obdelave osebnih podatkov in nameni zbiranja le-teh ter se strinjate s splošnimi pogoji uporabe portala Spletna Lekarna Ljubljana, ki so v uporabi od 23. 5. 2018 in dajete privolitev, da želite prejemati zgoraj označena sporočila. Posredovanje osebnih podatkov je prostovoljno in ga lahko kadarkoli prekličete na naši spletni strani.

Stop pršilo proti komarjem in klopom 20 % ugodneje

Imetniki Kartice zvestobe prejmete 20 % popusta na Stop pršilo proti komarjem in klopom. Ugodnost velja  do 31. 5. 2020 oziroma do prodaje zalog. Popusti se ne seštevajo. Biocid uporabljajte varno. Pred uporabo vedno preberite etiketo in podatke o izdelku.

Stop pršilo proti komarjem in klopom 20 % ugodneje
Odprite srce in podprite Hišo Ljubhospica.

S poslanim SMS-om boste prispevali 5 € za Hišo Ljubhospica. Več na www.ljubhospic.si/sms

LJUBHOSPIC5 NA 1919

Priporočamo
23,11 €
18,49 €
Zapri

Copyright © 2018 Lekarna Ljubljana. Vse pravice pridržane.