Prijava
Zapri
Prehranska dopolnila Jamieson:
20 % ugodneje v Spletni Lekarni Ljubljana
Zapri
Objavljeno 14. 06. 2018 Članki in nasveti

Zakaj je treba manj sedeti

Milan Balaban, mag. farm.
Avtor prispevka:
Milan Balaban, mag. farm.
Sodobni način življenja in dela je pretežno sedeč, vse več raziskav pa kaže, da je prav neprekinjeni čas daljšega sedenja povezan z razvojem nenalezljivih kroničnih bolezni, kot so srčno-žilne bolezni in diabetes tipa II.

Neprekinjeno dolgotrajno sedenje skozi daljše časovno obdobje predstavlja tveganje na naše zdravje. Med sedenjem porabimo manj energije kot med gibanjem, kar posledično zmanjša metabolizem. Tako se sčasoma poveča tveganje za razvoj debelosti in s tem povezanih težav, kot so povišan krvni tlak, povišana krvna glukoza in holesterol oz. skupek težav, ki ga imenujemo metabolni sindrom. Pretežno sedeče življenje skozi daljše časovno obdobje predstavlja tveganje za zdravje, ne glede na to, ali sedimo v službi ali doma pred televizijo.

Telesna aktivnost pomaga izničiti negativne posledice sedenja

Posledice dolgotrajnega sedenja lahko zmanjšamo z določenimi ukrepi. Študije so pokazale, da že dvominutna lažja telesna aktivnost, npr. hoja vsakih 30–60 minut pomaga odpraviti negativne posledice sedenja in ugodno vpliva na krvno glukozo ter holesterol. Več krajših prekinitev je pokazalo bolj ugoden vpliv na zdravje kot manj daljših prekinitev, npr. 15 minut na štiri ure. Svetuje se, da med daljšim sedečim delom, npr. za računalnikom, vstanete in se sprehodite ter razgibate. Negativne posledice sedenja lahko delno izničimo z redno telesno aktivnostjo. Na splošno se za ohranjanje zdravja svetuje 150 minut zmerne ali 75 minut intenzivne telesne aktivnosti na teden. Za dodatne pozitivne učinke za zdravje pa se svetuje 300 minut zmerne ali 150 minut intenzivne telesne aktivnosti na teden. Študija je pokazala, da ljudje, ki opravljajo sedeča dela, npr. šoferji, potrebujejo več telesne aktivnosti. 60–75 minut zmerne telesne aktivnosti na dan pomaga zmanjšati tveganja, ki so povezana s čezmernim sedenjem. Med zmerno telesno dejavnost štejemo hitro hojo, kolesarjenje in košarko, med intenzivno telesno dejavnost pa tek, plavanje ter nogomet. Poleg tega pa je treba tudi dvakrat tedensko izvajati vaje za povečanje mišične mase, npr. vaje z utežmi ali z lastno težo.

Če že moramo veliko sedeti, počnimo to pravilno

Pri sedečem delu moramo upoštevati tudi nasvete za pravilno sedenje, saj se bomo tako izognili bolečinam v hrbtenici in vratu. Sedimo tako, da so stopala ves čas na tleh. Prekrižane noge onemogočajo pravilen položaj hrbta in zmanjšajo prekrvavljenost ven na nogah. Spodnji del hrbta naj bo med sedenjem vedno podprt, saj bo to zmanjšalo obremenitev hrbtenice in s tem bolečine. Višina stola naj bo taka, da so zapestja in podlahtnica vedno vzporedna s tlemi. Zaslon naj bo odmaknjen vsaj 40 cm, zgornji rob zaslona pa naj bo nastavljen nekoliko nad višino oči.

Priporočene telesne aktivnosti:

  • hitra hoja
  • košarka
  • plavanje
  • tek
  • nogomet
  • kolesarjenje

Zanimive in povezane vsebine

Magnezij
Objavljeno 06. 09. 2018 Članki in nasveti
Magnezij

Magnezij priporočamo pri povečani porabi organizma zaradi vsakodnevnih psihičnih in telesnih obremenitev, pri pomanjkanju magnezija zaradi neustrezne in enostranske ali konzervirane prehrane, pri značilnih znakih pomanjkanja magnezija, kot so nočni krči v mečih in mišična prenapetost, pri menstrualnih krčih, v nosečnosti.

Sladkorna bolezen in njena samokontrola
Objavljeno 30. 11. 2017 Članki in nasveti
Sladkorna bolezen in njena samokontrola

Sladkorna bolezen je, poleg hipertenzije in povišanih vrednosti maščob in holesterola v krvi, najpogostejša kronična nenalezljiva bolezen. Gre za stanje povišane ravni glukoze v krvi. Tako kot pri drugih kroničnih boleznih predstavljajo največjo težavo neurejena in neodkrita stanja povišane vrednosti glukoze v krvi.

Krepitev odpornosti in samozdravljenje
Objavljeno 07. 09. 2017 Članki in nasveti
Krepitev odpornosti in samozdravljenje

Imunski sistem predstavlja obrambo telesa pred patogenimi mikroorganizmi, kot so nekatere bakterije, glivice in virusi, ki imajo sposobnost okužiti naše telo. Imunski sistem na različne načine preprečuje njihov vdor v telo ali poskrbi za njihovo odstranitev, če do okužbe pride.

S klikom na gumb »Prijavite se« boste prejemali e-novice Spletne Lekarne Ljubljana, ki vključujejo obvestila o lekarniških storitvah, dogodkih, ugodnostih, predstavitve izdelkov, strokovne članke in nasvete ter pomembna obvestila uporabnikom.

V kolikor bi želeli prejemati tudi prilagojeno ponudbo ali nam dali soglasje za izvajanje trženjskih raziskav, prosimo obkljukajte spodnja polja:

  • {{ errors.first('gdpr_prilagojena_ponudba') }}
  • {{ errors.first('gdpr_trzenjske_raziskave') }}

S klikom na gumb »Prijavite se« potrjujete, da ste seznanjeni s svojimi pravicami glede obdelave osebnih podatkov in nameni zbiranja le-teh ter se strinjate s splošnimi pogoji uporabe portala Spletna Lekarna Ljubljana, ki so v uporabi od 23. 5. 2018 in dajete privolitev, da želite prejemati zgoraj označena sporočila. Posredovanje osebnih podatkov je prostovoljno in ga lahko kadarkoli prekličete na naši spletni strani.

Kartica zvestobe Lekarne Ljubljana

Ne spreglejte aktualnega kataloga ugodnosti ZDRAVO.

Ste že oddali svoje privoljenje?

Tonimer Panthexyl pršilo za nos 15 % ugodneje

Akcija velja za imetnike Kartice zvestobe do 30. 9. 2018 v enotah Lekarne Ljubljana in v Spletni Lekarni Ljubljana. Popusti se ne seštevajo. Slike so simbolične.

Tonimer Panthexyl pršilo za nos 15 % ugodneje
Odprite srce in podprite Hišo Ljubhospica.

S poslanim SMS-om boste prispevali 5 € za Hišo Ljubhospica. Več na www.ljubhospic.si/sms

LJUBHOSPIC5 NA 1919

Priporočamo
6,00 €
5,40 €
Zanesljiv trgovec
Varen nakup
Zapri

Copyright © 2018 Lekarna Ljubljana. Vse pravice pridržane.