Prijava
Prijava
{{ errors.first('username') }}
{{ errors.first('password') }}
Zapri
Aloe vera X2:
20 % ugodneje za imetnike Kartice zvestobe
Zapri
Objavljeno 26. 04. 2018 Članki in nasveti

B-kompleks in folna kislina

Vitamini so snovi, ki so nujno potrebne za normalno delovanje našega organizma. Med vitamine skupine B prištevamo B1 (tiamin), B2 (riboflavin), B3 (niacin), B5 (pantotenska kislina), B6 (piridoksin), B7 (biotin), B9 (folna kislina) in vitamin B12 (kobalamin).

Kdaj je vnos vitaminov skupine B lahko premajhen?

Povečane potrebe po vitaminih se običajno pojavijo pri nosečnicah in doječih materah, otrocih in mladostnikih, starejših ljudeh, vegetarijancih, kadilcih in aktivnih športnikih. Pomanjkanje vitaminov je pogosto posledica prehranjevanja z enolično in industrijsko predelano hrano. Ob uravnoteženi polnovredni hrani le redko pride do pomanjkanja vitaminov skupine B.

Do pomanjkanja vitaminov skupine B lahko pride npr. pri strogih veganih, kar lahko preprečijo z zavestnim uživanjem večjih količin raznolike rastlinske hrane, ki vsebuje vitamine skupine B, razen kobalamina, ki ga v rastlinski hrani ni, zato ga je treba nadomestiti npr. s tabletami. Sposobnost absorpcije vitaminov iz hrane se zmanjšuje s staranjem, čezmernim pitjem alkohola, kajenjem ter je značilno za ljudi, ki imajo bolezni črevesja. Pomanjkanje tiamina pri dolgoletnih odvisnikih od alkohola prispeva k razvoju upada miselnih funkcij, kot so npr. motnje spomina.

Pomen vitaminov skupine B za naš organizem

Vitamini skupine B so pomembni za delovanje mišic, živčevja in srca. Tiamin, niacin, piridoksin in riboflavin uravnavajo presnovne procese ter prebavo. Za preprečevanje slabokrvnosti sta poleg zadostnega vnosa železa pomembna tudi vitamina kobalamin in folna kislina.

Če nam primanjkuje vitaminov skupine B, smo utrujeni in razdražljivi. Značilni znaki pomanjkanja vitaminov B pri otrocih in odraslih obsegajo motnje koncentracije, težave pri učenju in motnje spanca ter razdražljivost. Pomanjkanje piridoksina, kobalamina ter folatov prispeva k tveganju za razvoj duševnih motenj, npr. demence. Pomanjkanje niacina prispeva k mišični slabosti, vrtoglavici in težavam s spominom. Pomanjkanje kobalamina lahko vodi do vrtoglavice, izčrpanosti, slabokrvnosti in nerednih menstruacij pri ženskah.

Folna kislina oz. vitamin B9 je nujen pred in med nosečnostjo.

Pri pomanjkanju vitaminov skupine B so pogosta tudi vnetja kože ter pekoče in utrujene oči. Pri pomanjkanju niacina lahko pride do luščenja, razpok in sprememb obarvanja kože.

Hrapava, razpokana in luskava koža je tudi lahko povezana s pomanjkanjem vitaminov skupine B. Razbarvanost kože lahko kaže na pomanjkanje piridoksina. Luskinasta koža na nosu in razjede v ustnih kotičkih opozarjajo na pomanjkanje riboflavina. Srbeča, vzdražena, razpokana in pigmentirana koža na delih telesa, ki so izpostavljeni svetlobi, pa kaže na pomanjkanje niacina.

Zadosten vnos folne kisline pred in med nosečnostjo zmanjša možnosti za razvoj prirojenih razvojnih bolezni ploda.

Ob pomanjkanju folne kisline lahko pride do napak pri zapiranju nevralne cevi pri plodu v prvih tednih nosečnosti, zato je pomembno dodajanje folne kisline k prehrani med načrtovanjem nosečnosti in na začetku lete. Priporočen dnevni odmerek za nosečnice je 400 μg, bodoče matere pa naj folno kislino dodajajo hrani že nekaj časa pred načrtovano nosečnostjo, in sicer vsaj tri mesece prej, nadaljujejo pa naj vsaj do osmega tedna nosečnosti oz. po navodilu svojega zdravnika.

Z vitamini skupine B bogata živila

Predvsem pri otrocih je pomembno, da so jedilniki bogati z živili, ki vsebujejo vitamine skupine B. Najdemo jih predvsem v kvasu, mleku, mesu, stročnicah, neolupljenih zrnih žit, sadju in zelenjavi.

Vitamine skupine B vsebuje sveža in nepredelana hrana, npr. puranje meso, tunina, jetra in nekatere druge vrste mesa, tudi zelenjava in sadje, npr. banane, leča, krompir, feferoni, fižol ter kvas. Največ folne kisline vsebujejo brokoli, brstični ohrovt, špinača, beluši, grah in čičerka. Dobro preskrbo z vitamini skupine B običajno zagotavlja polnovredna hrana, torej polnozrnati izdelki.

Vitamine B-kompleksa lahko ob pomanjkanju ali večjih potrebah nadomestimo s tabletami, kapsulami ali sirupi, z zdravili ali prehranskimi dopolnili, ki so v lekarnah na voljo brez recepta ali vam jih zdravnik predpiše na recept, kot npr. pri otrocih in nosečnicah.

Komentarji bralcev
Objavljeno {{formatDate(item.created_at)}} {{item.uporabnik_ime}}

{{item.komentar}}

Naši farmacevti svetujejo

Koencim Q10
Članki in nasveti
Koencim Q10

Koencim Q10 je vitaminom podobna telesu lastna snov, ki ima vrsto pomembnih funkcij v našem telesu, med drugim sodeluje tudi v procesu nastajanja energije v celicah in deluje antioksidativno.

Hiperpigmentacija
Članki in nasveti
Hiperpigmentacija

Hiperpigmentacija je posledica povečane količine melanina v koži, ki sicer deluje kot naravna zaščita kože pred UV-žarki.

Vprašajte farmacevta

{{ errors.first('zadeva') }}
{{ errors.first('email') }}
{{ errors.first('message') }}
{{ errors.first('agree') }}


Zanimive in povezane vsebine

Vpliv nosečnosti in poroda na žensko telo
Članki in nasveti
Vpliv nosečnosti in poroda na žensko telo

Med nosečnostjo se žensko telo spreminja. Najbolj opazna sprememba je povečanje trebuha, ko plod raste. Vedno večji in vedno težji plod povzroči spremembo težišča telesa. Sprememba težišča telesa vpliva na mišice in medvretenčne diske, ki morajo prenašati vedno večji pritisk. Od 6. meseca nosečnosti dalje se zato veliko nosečnic sooča z bolečinami v hrbtu ali v predelu medeničnega dna.

Vitamin C
Članki in nasveti
Vitamin C

Askorbinska kislina, znana kot vitamin C, je vodotopen in esencialen vitamin, potreben za normalno presnovo. Ker ga telo samo ne sintetizira, zagotavljamo zadosten vnos s primerno prehrano ali prehranskimi dopolnili.

Magnezij
Članki in nasveti
Magnezij

Magnezij priporočamo pri povečani porabi organizma zaradi vsakodnevnih psihičnih in telesnih obremenitev, pri pomanjkanju magnezija zaradi neustrezne in enostranske ali konzervirane prehrane, pri značilnih znakih pomanjkanja magnezija, kot so nočni krči v mečih in mišična prenapetost, pri menstrualnih krčih, v nosečnosti.

S klikom na gumb »Prijavi me« boste prejemali e-novice Spletne Lekarne Ljubljana, ki vključujejo obvestila o lekarniških storitvah, dogodkih, ugodnostih, predstavitve izdelkov, strokovne članke in nasvete ter pomembna obvestila uporabnikom.

V kolikor bi želeli prejemati tudi prilagojeno ponudbo ali nam dali soglasje za izvajanje trženjskih raziskav, prosimo obkljukajte spodnja polja:

  • {{ errors.first('gdpr_prilagojena_ponudba') }}
  • {{ errors.first('gdpr_trzenjske_raziskave') }}

S klikom na gumb »Prijavi me« potrjujete, da ste seznanjeni s svojimi pravicami glede obdelave osebnih podatkov in nameni zbiranja le-teh ter se strinjate s splošnimi pogoji uporabe portala Spletna Lekarna Ljubljana, ki so v uporabi od 23. 5. 2018 in dajete privolitev, da želite prejemati zgoraj označena sporočila. Posredovanje osebnih podatkov je prostovoljno in ga lahko kadarkoli prekličete na naši spletni strani.

Kartica zvestobe Lekarne Ljubljana

Ne spreglejte aktualnega kataloga ugodnosti ZDRAVO.

Preverite jabolka zvestobe.

La Roche-Posay Anthelios 20 % ugodneje

Akcija velja za imetnike Kartice zvestobe do 31. 5. 2019 v enotah Lekarne Ljubljana in v Spletni Lekarni Ljubljana. Popusti se ne seštevajo. Slike so simbolične.

La Roche-Posay Anthelios 20 % ugodneje
Odprite srce in podprite Hišo Ljubhospica.

S poslanim SMS-om boste prispevali 5 € za Hišo Ljubhospica. Več na www.ljubhospic.si/sms

LJUBHOSPIC5 NA 1919

Priporočamo
14,95 €
11,96 €
Zanesljiv trgovec
Varen nakup
Zapri

Copyright © 2018 Lekarna Ljubljana. Vse pravice pridržane.