Prijava
Prijava
{{ errors.first('username') }}
{{ errors.first('password') }}
Zapri
Vsi izdelki Avene:
20 % ugodneje v mesecu decembru za imetnike Kartice zvestobe
Zapri
Objavljeno 06. 09. 2018 Članki in nasveti

Magnezij

mag. Venceslava Bavčar, mag. farm.
Avtor prispevka:
mag. Venceslava Bavčar, mag. farm.

Magnezij spada med esencialne minerale. Dobimo ga v obliki anorganskih soli kot oksid, klorid ali karbonat ter organskih soli kot magnezijev citrat. Magnezijev sulfat ima zaradi osmoznega učinka predvsem odvajalno delovanje. Telo privzame toliko magnezija, kolikor ga potrebuje za vzdrževanje homeostaze oz. normalne plazemske koncentracije.

Številne študije kažejo na učinkovitost peroralnega jemanja magnezija v obliki tablet, kapsul in praškov tako v preventivne kot terapevtske namene, medtem ko za transdermalne oblike magnezijevega olja zaradi pomanjkanja dokazov tega ne moremo trditi.

Magnezij je nujno potreben za pravilno delovanje celic, sodeluje pri presnovi. Znotrajcelični magnezij aktivira več kot 300 encimov, sodeluje pri glikolizi, sintezi beljakovin ter fosforilaciji ATP, stabilizira membranski potencial … Zunajcelični magnezij je nujno potreben za vzdraženost živčne in mišične celice ter za prenos dražljajev skozi živčnomišične sinapse. Dobra polovica magnezija je shranjena v kosteh, tretjina je ioniziranega v znotrajceličnih tekočinah in le odstotek v zunajceličnih tekočinah. Pomemben je za vzdrževanje elektrolitskega ravnovesja.

Povečana psihofizična obremenitev ter neustrezna prehrana zahtevata več magnezija

Magnezij priporočamo pri povečani porabi organizma zaradi vsakodnevnih psihičnih in telesnih obremenitev, pri pomanjkanju magnezija zaradi neustrezne in enostranske ali konzervirane prehrane, pri značilnih znakih pomanjkanja magnezija, kot so nočni krči v mečih in mišična prenapetost, pri menstrualnih krčih, v nosečnosti.

Z magnezijem bogata živila

Magnezij je v živilih dobro zastopan. Dober vir magnezija so žita, oreščki, semena, špinača, stročnice, krompir in banane. Vsebujejo ga tudi meso in mlečni izdelki, ribe, soja in celo kava. Absorpcijo lahko zmanjšajo prehranske vlaknine, fitinska kislina, fosfati in nekateri postopki obdelave in predelave živil. Dnevne potrebe po magneziju pokrijemo že, če v enem dnevu pojemo npr. naslednja živila: skodelico ovsenih kosmičev, skodelico rjavega ali divjega riža, 2 rezini polnozrnatega kruha ter skodelico kuhane špinače.

Odobrene zdravstvene trditve za magnezij

Evropska agencija za varnost hrane EFSA je odobrila naslednje zdravstvene trditve za živila in prehranska dopolnila z magnezijem:

  • prispeva k zmanjšanju utrujenosti in izčrpanosti
  • prispeva k ravnotežju elektrolitov
  • prispeva k sproščanju energije pri presnovi
  • prispeva k normalnemu delovanju živčnega sistema
  • prispeva k normalnemu delovanju mišic
  • ima vlogo pri sintezi beljakovin
  • prispeva k normalnemu delovanju psihe
  • prispeva k ohranjanju zdravih kosti in zob
  • ima vlogo pri delitvi celic

Več je lahko tudi preveč

Dnevni odmerki magnezija do 375 mg veljajo pri odraslih za priporočene. Nekoliko več magnezija potrebujejo nosečnice in doječe matere, ki naj ga jemljejo po priporočilu zdravnika.

Zelo visoki odmerki magnezija ali dolgotrajno jemanje brez prekinitev lahko povzroči drisko, slabost, izgubo teka, šibkost mišic, psihične težave, oteženo dihanje, zelo znižan krvni tlak in nereden srčni utrip. Še posebej so previsoki odmerki magnezija nevarni za ljudi, ki imajo oslabljeno delovanje ledvic.

Izogibanje sočasnega jemanja magnezija in nekaterih zdravil

Ker lahko magnezij vpliva na absorpcijo zdravil in obratno, je treba upoštevati priporočen časovni presledek 2 do 3 ure pri jemanju protimikrobnih zdravil iz skupine tetraciklinskih antibiotikov in kinolonov, pri jemanju ščitničnih hormonov, bisfosfonatov, železa, mikofenolata in nekaterih drugih zdravil, katerih uporaba skupaj z magnezijevimi solmi ni priporočljiva. Magnezijeve soli vsebujejo tudi nekatera zdravila za zdravljenje zgage.

Komentarji bralcev
Objavljeno {{formatDate(item.created_at)}} {{item.uporabnik_ime}}

{{item.komentar}}

Naši farmacevti svetujejo

Cink
Članki in nasveti
Cink

Med elementi, ki so ključni za delovanje živih organizmov, ima cink prav posebno mesto. Cink je v človeškem organizmu drugi najpogostejši mikroelement, takoj za železom. Je sestavni del več kot sto encimov, ki v človeškem telesu katalizirajo raznovrstne reakcije.

Glikiran hemoglobin
Članki in nasveti
Glikiran hemoglobin

Sladkorno bolezen ima približno osem odstotkov slovenskega prebivalstva, še enkrat toliko pa jih ima moteno toleranco na glukozo, ki je predbolezensko stanje. S pravočasnim prepoznavanjem bolezni in pravilnim ukrepanjem lahko ohranimo zdravje in predvsem kakovost življenja.

Vprašajte farmacevta

{{ errors.first('zadeva') }}
{{ errors.first('email') }}
{{ errors.first('message') }}
{{ errors.first('agree') }}


Zanimive in povezane vsebine

Cink
Članki in nasveti
Cink

Med elementi, ki so ključni za delovanje živih organizmov, ima cink prav posebno mesto. Cink je v človeškem organizmu drugi najpogostejši mikroelement, takoj za železom. Je sestavni del več kot sto encimov, ki v človeškem telesu katalizirajo raznovrstne reakcije.

Vpliv nosečnosti in poroda na žensko telo
Članki in nasveti
Vpliv nosečnosti in poroda na žensko telo

Med nosečnostjo se žensko telo spreminja. Najbolj opazna sprememba je povečanje trebuha, ko plod raste. Vedno večji in vedno težji plod povzroči spremembo težišča telesa. Sprememba težišča telesa vpliva na mišice in medvretenčne diske, ki morajo prenašati vedno večji pritisk. Od 6. meseca nosečnosti dalje se zato veliko nosečnic sooča z bolečinami v hrbtu ali v predelu medeničnega dna.

Vitamin C
Članki in nasveti
Vitamin C

Askorbinska kislina, znana kot vitamin C, je vodotopen in esencialen vitamin, potreben za normalno presnovo. Ker ga telo samo ne sintetizira, zagotavljamo zadosten vnos s primerno prehrano ali prehranskimi dopolnili.

S klikom na gumb »Prijavite se« boste prejemali e-novice Spletne Lekarne Ljubljana, ki vključujejo obvestila o lekarniških storitvah, dogodkih, ugodnostih, predstavitve izdelkov, strokovne članke in nasvete ter pomembna obvestila uporabnikom.

V kolikor bi želeli prejemati tudi prilagojeno ponudbo ali nam dali soglasje za izvajanje trženjskih raziskav, prosimo obkljukajte spodnja polja:

  • {{ errors.first('gdpr_prilagojena_ponudba') }}
  • {{ errors.first('gdpr_trzenjske_raziskave') }}

S klikom na gumb »Prijavite se« potrjujete, da ste seznanjeni s svojimi pravicami glede obdelave osebnih podatkov in nameni zbiranja le-teh ter se strinjate s splošnimi pogoji uporabe portala Spletna Lekarna Ljubljana, ki so v uporabi od 23. 5. 2018 in dajete privolitev, da želite prejemati zgoraj označena sporočila. Posredovanje osebnih podatkov je prostovoljno in ga lahko kadarkoli prekličete na naši spletni strani.

Kartica zvestobe Lekarne Ljubljana

Ne spreglejte aktualnega kataloga ugodnosti ZDRAVO.

Preverite jabolka zvestobe.

Avene 20 % ugodneje

Akcija velja za imetnike Kartice zvestobe do 31. 12. 2018 v enotah Lekarne Ljubljana in v Spletni Lekarni Ljubljana. Popusti se ne seštevajo. Slike so simbolične.

Avene 20 % ugodneje
Odprite srce in podprite Hišo Ljubhospica.

S poslanim SMS-om boste prispevali 5 € za Hišo Ljubhospica. Več na www.ljubhospic.si/sms

LJUBHOSPIC5 NA 1919

Priporočamo
10,95 €
9,85 €
Zanesljiv trgovec
Varen nakup
Zapri

Copyright © 2018 Lekarna Ljubljana. Vse pravice pridržane.